مینی کامپیوتر و مینی کیس

همه چیز در مورد مینی کیس

همه چیز درباره مینی کیس

مینی کیس‌ها (mini case) در حقیقت مشابه کیس‌های معمولی هستند فقط با این تفاوت که در ابعاد کوچک‌تری عرضه شده‌اند. این روزها دسترسی به مینی کیس‌ها از هر زمان دیگر ساده‌تر شده؛ چرا که به دلیل ابعاد کوچک در هر فضایی قابل استفاده هستند. همچنین برندهای بسیاری در سراسر دنیا اقدام به تولید مینی کیس کرده‌اند.

 مینی کیس‌ها برای کاربری‌های مختلف در دسترس هستند. در این مقاله به بررسی همه چیز در مورد مینی کیس می‌پردازیم. همراه تکنوکلاینت باشید.

لیست قیمت انواع مینی کیس

انواع مینی کیس‌ها چیست؟

کیس‌های کوچک یا همان مینی کیس‌ها بسته به نوع کاربریشان در انواع و ابعاد گوناگون عرضه شده‌اند. برخی از انواع مینی کیس عبارتند از:

  1. Tiny کیس یا USFF

این کیس‌ها کمی از کف دست بزرگتر هستند. یکی از ویژگی‌های خوب این دستگاه‌ها نیز قابلیت نصب آنها پشت مانیتور است. البته اغلب به دلیل وزنشان که کمی بیشتر از 1 کیلو است، توصیه می‌شود به مانیتور مناسبی متصل شوند.

  1. SFF یا Small Form Factor

مینی کیس SFF به کیسی گفته می‌شود که ابعاد کوچکی دارد. هر کامپیوتری که به طور اختصاصی برای به حداقل رساندن فضای اشغال شده‌ طراحی شده باشد معمولاً به عنوان SFF شناخته می‌شود. از تولیدکنندگان اصلی کیس‌های SFF دل و اچ پی هستند.

  1. Mini Tower

 کیس‌های مینی تاور مناسب کسانی هستند که نیاز به کامپیوتر قابل حمل دارند اما نمی‌خواهند قابلیت توسعه سیستم خود را هم از دست بدهند. این کیس‌ها از مادربردهای Mini-ITX یا MicroATX  پشتیبانی می‌کنند.

  1. NUC (Next Unit of Computing)

 این نوع مینی کیس‌ها توسط شرکت اینتل تولید شده‌اند و بیشتر برای استفاده در کاربردهای خانگی و تجاری استفاده می شوند. این مینی کیس‌ها دارای پردازنده‌های قدرتمند اینتل بوده و اندازه بسیار کوچکی دارند.

ممکن است مینی کیس‌ها دسته بندی‌های دیگری هم داشته باشند اما اصلی‌ترین آنها موارد ذکر شده در بالا هستند.

همه چیز درباره مینی کیس

موارد استفاده مینی کیس چیست؟

از مینی کیس‌ها در مصارف مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از مصارف رایج مینی کیس اشاره می‌کنیم:

  1. کاربری عمومی: از مینی کیس به عنوان یک رایانه شخصی کوچک و قابل حمل استفاده می‌شود. از انجام کارهای روزمره مانند مرور وب، تایپ مستندات، پخش موسیقی و فیلم و ارسال ایمیل گرفته تا هر چیز دیگر!
  2. بازی: برخی از مینی کیس‌ها دارای پردازنده‌های قدرتمند و کارت گرافیک اختصاصی هستند که آن را برای بازی‌های رایانه‌ای مناسب می‌کند. این نوع مینی کیس‌ها معمولاً برای بازی‌های کم حجم و باکیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته چون سیستم خنک کننده چندان قدرتمندی ندارند توصیه نمی‌شود برای بازی به سراغ مینی کیس بروید.
  3. پخش فیلم: بعضی از مینی کیس‌ها با امکانات پخش فیلم HD و 4K و همچنین پشتیبانی از کدک‌های مختلف صوتی و تصویری طراحی شده‌اند. این نوع مینی کیس‌ها به عنوان سینمای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. سرور: از این دستگاه‌ها به عنوان یک سرور کوچک و قابل حمل نیز استفاده می‌شود. موارد استفاده آنها سرور فایل، پرینتر، ویدیو و دیتابیس مورد استفاده است.
  5. مصارف صنعتی: برخی از مینی کیس ها مصارف صنعتی دارند. از آنها به عنوان کنترل کننده‌های صنعتی، دستگاه‌های IoT و سیستم‌های کنترل تجهیزات مورد استفاده قرار بگیرند.

مینی کیس چه مزایایی دارد؟

مینی کیس‌ها مزایای زیادی دارند که آنها را به یک دستگاه محبوب میان مشتریان تبدیل کرده است. در زیر به برخی از مزایای آنها اشاره می‌کنیم:

  1. فضای اشغال شده

ایده ساخت مینی کیس از فضای کم موجود گرفته شد. آن هم به این دلیل که مینی کیس از کیس‌های معمولی فضای کمتری اشغال می‌کند.

  1. وزن

این دستگاه به دلیل ابعاد کوچکش وزن کم‌تری هم از کیس‌های معمولی دارد. این وزن کم به مینی کیس‌ها قابلیت حمل خوبی می‌دهد.

  1. نصب و راه اندازی

ابعاد و طراحی خاص این دستگاه‌ها، نصب آنها در هر جایی را ساده می‌کند. حتی می‌توانید آن را پشت مانیتور قرار دهید تا فضای کمتری اشغال کند.

  1. طراحی مینیمال و زیبا

اگر این کیس‌ها به خوبی ساخته و مونتاژ شوند مینیمال بودن خود را به خوبی نشان می‌دهند. از این لحاظ جلوه‌های زیبایی شناختی خوبی دارند.

مینی کیس

مینی کیس چه معایبی دارد؟

در کنار مزایای بسیار برای این سیستم‌ها، بی شک معایبی هم دارند که پیش از خرید باید به آنها توجه شود. برخی از معایب مینی کیس‌ها عبارتند از:

  1. قیمت زیاد

اگر بودجه شما کم است به سراغ خرید مینی کیس نروید! کیس‌های کوچک به دلیل ابعاد و سخت افزار مخصوص قیمت بیشتری دارند. همچنین هزینه تعمیر و ارتقای آنها کمی بیشتر از کیس‌های معمولی است.

  1. محدودیت انتخاب قطعات

همه قطعات لازم در مینی کیس جا نمی‌گیرند. شما باید خنک کننده پردازنده، رم، پردازنده گرافیکی و دیگر اجزای مورد نیاز را با دقت انتخاب کنید. باید مطمئن شوید همه چیز در فضای کم به طرز مناسبی قرار گرفته است.

  1. محدودیت در ارتقا و تغییرات

تغییرات و ارتقای مینی کیس‌ها سخت‌تر از کیس‌های معمولی است. چون فضای داخل مینی کیس محدود بوده و ممکن است مجبور به حذف یک سری قطعات شوید.

  1. گرما و داغ کردن

به دلیل فضای کم درون مینی کیس، امکان داغ شدن قطعات آن بسیار بالا است. این داغ شدن منجر به آسیب پذیر شدن قطعات مینی کیس می‌شود و ریسک خرابی آن را بالا می‌رود.

  1. کاربرد

مطمئناً این کیس‌ها قابلیت استفاده محدودی دارند و نمی‌توانند برای سرورهای قدرتمند و رایانه‌های پیشرفته مورد استفاده قرار گیرند.

مینی کیس

چه تفاوت‌هایی میان مینی کیس و کیس‌های معمولی وجود دارد؟

مینی کیس‌ها از جنبه‌های بسیاری با کیس‌های معمولی تفاوت دارند. برخی از این موارد به شرح زیر است:

  1. اندازه: مینی کیس‌ها ابعاد کوچکتری نسبت به کیس‌های معمولی دارند و بسیار قابل حمل هستند.
  2. قابلیت ارتقا: اغلب مینی کیس‌ها از ارتقاپذیری محدودی برخوردارند و قطعات داخلی آنها برای تعویض و ارتقا قابل دسترسی نیست. پس اگر به دنبال ارتقای قطعات هستید باید به دقت مشخصات فنی مینی کیس‌ها را بررسی کنید.
  3. قدرت پردازش: بعضی از مینی کیس‌ها دارای پردازنده‌های قدرتمندی هستند؛ اما اکثر آنها دارای پردازنده‌های ضعیف‌ترند.
  4. قیمت: مینی کیس‌ها گاهی قیمت بالاتری از کیس‌های معمولی دارند. این تفاوت در قیمت ممکن است به دلیل قابلیت‌ها یا ابعاد کوچک‌تر مینی کیس توجیه شود.
  5. استفاده: مینی کیس‌ها بیشتر برای استفاده در فضاهای محدود مانند محیط‌های کاری کوچک، منزل یا هر جای کوچک دیگر طراحی شده‌اند. در حالی که کیس‌های معمولی را می‌توان در فضاهای بزرگتر یا محیط‌های کاری و خانگی استفاده کرد.

سوالات متداول در مورد مینی کیس

  1. آیا مینی کیس‌ها ارزان‌تر از کیس‌های معمولی هستند؟

بعضی از مینی کیس‌ها قیمتی کمتر از کیس‌های معمولی دارند؛ اما بسته به مشخصات فنی و قابلیت‌هایشان می‌توانند گران‌تر از کیس‌های معمولی باشند.

  1. آیا می‌توان مینی کیس‌ها را ارتقا داد؟

برخی از مینی کیس‌ها دارای ارتقاپذیری محدودی هستند؛ اما برخی از آنها امکان تعویض قطعات داخلی را فراهم می‌کنند.

  1. آیا می‌توان از مینی کیس برای بازی‌های کامپیوتری استفاده کرد؟

بعضی از مینی کیس‌ها دارای پردازنده‌های قدرتمند و کارت گرافیک اختصاصی هستند که مناسب بازی‌های رایانه‌ای است؛ اما برای انجام بازی‌های پیشرفته و بزرگ بهتر است از کیس‌های معمولی استفاده کنید. چرا که مینی کیس قدرت خنک کنندگی چندان مناسبی برای این منظور ندارد.

  1. آیا استفاده از مینی کیس برای مصارف صنعتی مناسب است؟

بله. بسته به کاربرد مورد نظر از مینی کیس‌ها می‌توان به عنوان کنترل کننده‌های صنعتی، دستگاه‌های IoT و سیستم‌های کنترل تجهیزات استفاده کرد.

چرا باید از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

عموماً خرید دستگاه‌های الکترونیکی، تراشه‌های سخت‌افزاری و یا تجهیزات نرم‌افزاری همیشه با وسواس بیشتری از سوی خریداران همراه بوده است. بویژه این که در ایران با تحریم‌های گسترده بین‌المللی این مهم جلوه بیشتری هم پیدا می‌کند، لذا خرید مینی کیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. تجهیزات کامپیوتری و به صورت ویژه محصولات بروز مانند مینی کیس‌ها  معمولاً پایه‌ای‌ترین ابزار کار شما در امور دیجیتالی هستند. بنابراین بهتر است این تجهیزات را از جایی تهیه کنید که معتبر بوده و گارانتی محصولات خود را پشتیبانی کند.

در انتها توصیه اکید می‌کنیم در زمان خرید مینی کیس‌ها از فروشگاه معتبر تکنوکلاینت حتماً به ابعاد، وزن، پورت‌های ارتباطی، پورت‌های USB، پورت کارت شبکه، نوع و تعداد پورت‌های ویدیویی و حتی میزان خروجی صدا دقت کنید. در نهایت از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همه چیز در مورد مینی کیس با ما همراه بودید.

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی پشتیبانی خبره و به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع مینی کیس‌ها از برندهای نام آشنایی نظیر اچ پی و دل را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات تحت وب به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب نماید.

لیست قیمت انواع مینی کیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *