هارد دیسک

معرفی ذخیره سازهای SAN ،NAS ،DAS

معرفی ذخیره سازهای SAN ،NAS ،DAS

در این مقاله قصد داریم به معرفی ذخیره ساز های SAN ،NAS ،DAS بپردازیم و این 3 نوع استوریج را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

SAN Storage چیست؟

SAN Storage مخفف عبارت  Storage Area Network است. همانطور که از اسم آن پیداست یک شبکه است. SAN Storage در یک شبکه قرار گرفته و به سایر قسمت‌های شبکه متصل می‌شود و امکان ذخیره ‌سازی مشترک بین اجزای شبکه را فراهم می‌آورد. SAN Storage مجموعه‌ای از ذخیره سازها است که با کمک LAN یا WAN با دیگر اجزای شبکه ارتباط دارد. SAN Storage ارتباط را به صورت بلوکی (Block Level Access) در اختیار دیگر اجزا قرار میدهد.

NAS Storage چیست؟

NAS Storage مخفف عبارت Network Attached Storage است و سیستمی است که یه صورت اشتراکی در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. NAS Storage نیز یک سیستم ذخیره سازی است که بر خلاف SAN از سطح فایل لول (File Level) استفاده می‌کند.

NAS Storage باعث افزایش کارایی، سرعت و اختصاصی شدن حافظه می‌شود که در قالب یک ماشین یا جعبه فیزیکی عرضه می‌شود تا بتواند نیاز سازمان را رفع کند. در واقع با استفاده از NAS Storage انگار که دستگاه ذخیره ساز مستقیم به دستگاه‌های خودشان متصل است.

به طور کلی NAS Storage یک دستگاه ذخیره سازی Plug-and-Play است که وظیفه آن تامین نیازهای ذخیره‌سازی است.

DAS Storage چیست؟

Direct Attached Storage یک سیستم ذخیره سازی است که در آن ذخیره ساز مستقیما از طریق کابل به سرور متصل می‌شود. اما نکته اینجاست که ذخیره ساز فقط در اختیار یک سیستم است و منابع اشتراکی نمی‌باشد. به عنوان مثال یک هارد که به سیستم ما متصل است می‌تواند در واقع یک DAS باشد. با استفاده از DAS می‌توان اکثر کارهای فایل سرور، وب سرور، ایمیل سرور و دیتابیس سرور رو انجام داد.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده انواع لوازم جانبی و تجهیزات کامپیوتری در ایران است. تمامی محصولات شامل گارانتی معتبر شرکت می‌باشد. جهت اطلاع از لیست قیمت ها به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *