پرینتر

نکات مهم قبل از خرید پرینتر

آیا قصد دارید پرینتر (printer) بخرید؟ اما با تنوع محصولات موجود در بازار سردرگم و کلافه شده‌اید و نمی‌دانید کدام بهتر است؟ پس بهتر است پیش از خرید بدانید که چه نکاتی در خرید چاپگر اهمیت دارد. در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با یک سری نکات مهم برای خرید چاپگر آشنا کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

لیست قیمت انواع پرینتر

چه نکاتی در خرید پرینتر اهمیت دارند؟

قبل از اینکه اقدام به خرید پرینتر کنید، ابتدا باید بدانید چرا به پرینتر نیاز دارید؟ چاپگر قرار است کدام نیازهای شما‌ را برطرف کند؟

در این بخش تلاش داریم به شما کمک کنیم به یک نتیجه‌گیری درست برسید و سپس اقدام به خرید کنید. اکنون بیایید نکات مهم را بررسی کنیم:

  1. بودجه

اولین نکته حیاتی برای خرید پرینتر میزان بودجه است. باید ببینید با قیمت بالای این دستگاه‌ها، چه میزان بودجه‌ای دارید؟ می‌خواهید چه نوع چاپگری بخرید؟ بیشتر پرینترهای ارزان، جوهر یا کارتریج گران‌تری دارند. پیش از خرید بهتر است در اینترنت جستجو کنید. بایستی بررسی شود آیا امکان استفاده از کارتریج محصولات دیگر برای پرینتر مورد نظر وجود دارد؟ یا می‌توان به جای عوض کردن کارتریج آن را شارژ کرد؟

نکات مهم خرید پرینتر

  1. نوع کارتریج

طول عمر هر پرینتر به طول عمر کارتریج آن بستگی دارد. یکی دیگر از موارد مهم در خرید چاپگر نوع کارتریج آن است. در پرینترهای لیزری کارتریج نسبت به نوع جوهری عمر و ظرفیت بیشتری دارد و قابل شارژ است. در حالی که توصیه می‌شود کارتریج چاپگر جوهرافشان را مجدد شارژ نکنید. از سویی، بعد از باز شدن پلمپ کارتریج جوهرافشان باید فوراً از آن استفاده کنید. در غیر این صورت کارتریج خشک شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. به منظور افزایش طول عمر کارتریج می‌توان با رزولوشن پایین پرینت گرفت یا تونر را در حالت صرفه‌جویی قرار داد. البته به شرطی که این گزینه در چاپگر وجو داشته باشد.

کارتریج پرینتر جوهرافشان نسبت به کارتریج پرینتر لیزری ظرفیت کمتری دارد. همچنین باید از خرید کارتریج‌های تعمیری یا تقلبی دوری کنید!

استفاده از کارتریج تعمیر شده مثل این است که برای ماشین‌تان از بنزین بی‌کیفیت استفاده کنید. این کار به تدریج به موتور ماشین آسیب می‌زند. چنانچه کارتریج شما تقلبی باشد، ممکن است با موارد زیر مواجه شوید:

  • کارتریج نشت کند!
  • پرینتر کارتریج را نشناسد.
  • خطای کارتریج خالی نبود جوهر
  1. توجه به نوع جوهر پرینتر

از نکات مهم در خرید پرینتر توجه به نوع جوهر کارتریج آن است. برای چاپگرهای رنگی اغلب ۳ نوع کارتریج وجود دارد که عبارتند از:

  • کارتریج ۲ جوهر: با یک کارتریج سیاه و یک کارتریج رنگی
  • کارتریج ۴ جوهر: با یک کارتریج سیاه و سه کارتریج به رنگ‌های زرد، آبی، فیروزه‌ای و قرمز ارغوانی که به آن CMYK می‌گویند.
  • جوهر مرکب: به جای کارتریج از جوهر استفاده می‌شود.

پرینتر

  1. توجه به نوع پرینتر

یک مورد دیگر از نکات مهم خرید پرینتر این است که می‌خواهید از چاپگر چه استفاده‌ای کنید؟ اگر می‌خواهید سند پرینت بگیرید و اغلب متن‌هایتان سیاه و سفید است، برای پرینتر رنگی هزینه نکنید. اما اگر می‌خواهید تصاویر رنگی و عکس چاپ کنید، بهتر است از پرینتر رنگی استفاده کنید.

  1. توجه به کیفیت چاپ

یکی نکته مهم دیگر در خرید چاپگر توجه به کیفیت چاپ است. با توجه هدف شما از استفاده از پرینتر، می‌توانید از انواع پرینترهای زیر انتخاب کنید:

  • چاپگر لیزری
  • چاپگر جامد جوهر
  • چاپگر LED
  • چاپگر جوهرافشان
  • چاپگر چندکاره
  • چاپگر ضربه‌ای ماتریس نقطه‌ای
  • چاپگر 3D

پرینترهای لیزری بیشتر برای چاپ متون، نمودار و تصاویر روی کاغذهای معمولی ۸۰ گرمی استفاده می‌شوند. در حالی که پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس‌های باکیفیت روی کاغذ گلاسه کاربرد دارند. پرینترهای جوهرافشان معمولی و خانگی ۲ کارتریج دارند. در حالی که چاپگرهای جوهر افشان حرفه‌ای چند کارتریج مختلف داشته و برای چاپ عکس‌های باکیفیت استفاده می‌شوند.

کیفیت چاپ پرینتر به عواملی همچون برند دستگاه و نوع کاغذ، نشستن گرد و غبار روی تونر، کیفیت فایل ارسالی، سرعت و محل چاپگر نیز بستگی دارد.

خرید پرینتر

  • سرعت چاپ

از جمله نکات مهم در خرید پرینتر سرعت چاپ آن دستگاه است. به تعداد برگه‌هایی که در پرینتر به چاپ می‌رسد سرعت پرینتر می‌گویند. برای اغلب افرادی که پرینتر را برای مصارف خانگی استفاده می‌کنند سرعت چاپ اهمیت چندانی ندارد. اما برای افرادی که از چاپگر در اداره و یا سازمان‌ها استفاده می‌کنند، سرعت چاپ چیز مهمی است.

سرعت پرینتر را با عاملی به نام PPM یا pages per minute می‌سنجند. PPM نشان می‌دهد که یک چاپگر در یک دقیقه می‌تواند چند صفحه چاپ کند.

  1. رزولوشن پرینتر

یکی دیگر از نکات مهم خرید پرینتر توجه به رزولوشن آن است. منظور از رزولوشن، تعداد پیکسل‌هایی است که توسط پرینتر در هر اینچ مربع از صفحه ایجاد می‌شود.

اغلب پرینترهای موجود در بازار دارای رزولوشن ۶۰۰*۶۰۰ هستند. این رزولوشن کیفیت چاپی قابل قبولی دارد. اما اگر کیفیت بهتری می‌خواهید، باید سراغ چاپگرهایی بروید که از رزولوشن ۱۲۰۰ ساپورت می‌کنند.

  1. صدای تولیدی پرینتر

صدای تولیدی پرینتر هم از جمله نکاتی است که بیشتر افراد به آن توجه نمی‌کنند و پس از خرید متوجه آن می‌شوند. پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان صدای کمتری دارند.

نکات مهم خرید پرینتر

  1. سینی کاغذ پرینتر

بعضی از پرینترها سینی کاغذ ندارند. اگر می‌خواهید از پرینتر برای چاپ متون زیاد استفاده کنید، داشتن سینی کاغذ اهمیت پیدا می‌کند.

  1. ابعاد تصویر چاپ شده

اگر می‌خواهید از پرینتر برای چاپ تصاویر روی کاغذ استفاده کنید، باید سراغ پرینترهای چاپ تصاویر بروید. البته که همه پرینترها قادر به چاپ تصویر به طور کامل روی کاغذ نیستند. بنابراین به هنگام خرید پرینتر به ابعاد چاپی آن توجه کنید.

  1. امکانات پرینتر

باید دید دستگاه مورد نظر شما چه امکاناتی دارد. امکاناتی که در خرید پرینتر باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • اندازه و وزن چاپگر
  • پرینت دورو و خودکار
  • حداکثر صفحات چاپ شده در ماه
  • امکانات و قابلیت اتصال پرینتر به شبکه

پرینتر کنن

خرید چاپگر چندکاره چه نکاتی دارد؟

برخی کاربران به دنبال پرینترهای چندکاره هستند. چندکاره بودن یعنی اینکه دستگاه علاوه بر چاپ، برای اسکن، فکس و … نیز استفاده می‌شود!

قیمت پرینترهای چندکاره بیشتر است و یک مشکل عمده در آنها وجود دارد. مشکل این است که اگر بخشی از آن مانند فکس یا اسکنر خراب شود، تا زمانی که تعمیر نشده، نمی‌توانید از دستگاه استفاده کنید.

چرا از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

در خرید چاپگر، بایستی گزینه‌های زیادی را مدنظر داشته باشید. با در نظر گرفتن کاربرد و بودجه مالی و تحلیل درست، می‌توانید پرینتر مناسب خود را تهیه نمایید. بهتر است از یک فروشگاه معتبر و باسابقه که از خدمات پس از فروش پشتیبانی می‌کند، پرینتر خود را سفارش دهید.

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی پشتیبانی خبره و به عنوان یک فروشگاه معتبر قادر است انواع پرینتر از برندهای اشاره شده در بالا را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی سریع و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات به مشتریان به صورت آنلاین، از دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب کند. برای مشاهده محصولات پرینتر کلیک کنید.

لیست قیمت انواع پرینتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *