تین کلاینت

انواع تین کلاینت

انواع تین کلاینت

تین کلاینت در واقع همان کامپیوتر شخصی شما است، که ابعاد کوچکتری نسبت به کیس دارد و مانند کیس‌ها دارای پردازنده، رم و حافظه‌ی ذخیره سازی است. تین کلاینت‌ها مزایای بیشتری نسبت به استفاده از کیس برای شما به ارمغان می‌آورند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع تین کلاینت از نظر کاربری، برند و دسته بندی آن‌ها آشنا کنیم.

مزایای تین کلاینت‌ها

    1. تین کلاینت‌‎ها دارای ابعاد کوچکی هستند، و به راحتی می‌توان آنها را با براکت به پشت مانیتور وصل کرد، و یا روی میز قرار داد، بدون اینکه نگران از بین رفتن فضای زیادی از محیط میز باشیم. کوچک بودن تین کلاینت ها همچنین باعث زیبایی محیط کار نیز و خلوت شدن محیط نیز می شود.
    2. تین کلاینت‌ها فاقد هرگونه قطعه مکانیکی اعم از فن هستند که این کار باعث افزایش طول عمر تین کلاینت و نیز افزایش طول عمر قطعات تین کلاینت می‌شود. همچنین نداشتن فن باعث از بین رفتن سر و صدا و کم شدن گرد خاک در محیط کار می‌شود. این موضوع الخصوص در بیمارستان و مراکز بهداشتی که آلودگی محیط بسیار خطرناک است، بیشتر به چشم می‌خورد.
    3. تین کلاینت‌ها ازلحاظ مصرف برق بسیار به‌صرفه‌تر هستند. چرا که تین کلاینت‌ها مصرف برقی حدود 45 وات دارند(کیس های کامپیوتری مصرف برقی حدود 300 وات دارند). با توجه به ارزش بیش از پیش انرژی این روزها کاهش مصرف برق یکی از مواردی است، که هم به دولت ها و هم به شرکت ها و سازمان ها کمک موثری می‌کند، شما تصور کنید برای نگه داشتن 100 کامپیوتر در مواقع ضروری که برق قطع می‌شود، شما نیاز به چه میزان انرژی دارید و برای روشن نگه داشتن 100 عدد تین کلاینت که مصرف بسیاری کمتری دارند، به چه میزان انرژی نیاز دارید (چیزی حدود به کاهش مصرف 6 برابری را در استفاده از تین کلاینت شاهد خواهیم بود).

 

سری دوم مزایای تین کلاینت‌ها

      1. تین کلاینت ‌ها به دلیل فن‌لس بودن و مصرف برق کم، می‌توانند به صورت 24ساعته و 7روزهفته را بدون هیچ نقصی کار کنند. این موضوع برای بسیاری از مراکزی که دارای برنامه‌ها و سرویس‌هایی هستند که باید به صورت دائمی پاسخگوی نیاز افراد باشند بسیار حائز اهمیت است.
      2. سرعت اجرای ویندوز و برنامه‌ها در تین کلاینت‌ها به دلیل استفاده از حافظه‌های SSD در تین کلاینت فوق العاده بالاست. (اکثر تین کلاینت‌های جدید از حافظه‌های2 SSD و NVMe پشتیبانی می‌کنند که سرعت بسیار بالاتری حتی نسبت به حافظه های SATA SSD دارند.
      3. تمامی تین کلاینت‌ها دارای گرافیک آنبرد هستند، و نیاز شما برای کارهای روزمره را انجام می‌دهند، اکثر تین کلاینت ها حتی تا 4 خروجی تصویر همزمان با کیفیت بالای 4K یا FullHD را پشتیبانی می‌کنند، حتی به برخی از تین کلاینت ها کارت گرافیک مجزا هم می‌توان متصل کرد، هرچند برای امور گرافیکی سنگین استفاده از تین کلاینت پیشنهاد نمی‌شود.
      4. برخلاف باور اشتباهی که وجود دارد، تین کلاینت ها قابلیت ارتقاء رم و یا هارد را نیز دارند، و در اکثر دستگاه ها این امکان وجود دارد که شما کانفیگ دلخواه خود را روی دستگاه در اختیار داشته باشید (البته با توجه به پردازنده به کار رفته)
      5. عمر مفید تین کلاینت‌ها (MTBF) دو برابر عمر مفید کیس های کامپیوتری در بازار است.

تین کلاینت اچ پی

دسته بندی تین کلاینت ها

۱- حرفه‌ای

از مزایای شاخص تین کلاینت‌های حرفه‌ای می توان به انعطاف پذیری و قدرت پردازش اطلاعات بسیار بالا ،امکان نصب تمامی سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس ، پشتیبانی از شبکه های Wifi اشاره کرد که تین ک

لاینت HP t360  یک نمونه خوب در این زمینه است.

۲- نیمه حرفه‌ای

از مزایای شاخص تین کلاینت‌های حرفه‌ای می توان به وجود پردازشگر مرکزی، حافظه، ابزار ذخیره سازی اطلاعات روی DOM OR CF اشاره کرد  که تین کلاینت Dell Wyse C90LE  یک تین کلاینت نیمه حرفه‌ای است.

۳-فاقد سخت افزار (زیروکلاینت)

در این زیرو کلاینت ها، هیچگونه پردازشگر مرکزی (CPU) ،هارد دیسک ( HDD یا,SSD) و یا سخت افزار ذخیره کردن اطلاعات داخلی و یا سیستم عامل وجود ندارد. این گروه از تین کلاینت‌ها در قالب یک پایانه دسترسی به شبکه متصل می‌شوند.

زیروکلاینت

انواع کاربری در تین کلاینت

تین کلاینت ها نیز براساس نوع کاربری‌ برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما بیشتر مواردی که تین کلاینت ها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

      • مصارف صنعتی: برای بسیاری از کارخانه‌جات و مراکز صنعتی استفاده از کیس در محیط آلوده توجیحی ندارد، زیرا می‌دانند که در سریعترین زمان ممکن کیس از رد خارج و مستهلک می‌شود، اما تین کلاینت در مراکز صنعتی و آلوده عملکرد بسیار بهتری نسبت به کیس‌ها داشته اند (آلودگی کمتری در آنها نفوذ می‌کند).
      • سازمانی و شرکتی: موارد بسیاری وجود دارد که استفاده از تین کلاینت را در شرکت‌ها و سازمان‌ها توجیح می‌کند، این موارد عبارتند از کاهش هزینه مصرفی برق، طول عمر بیشتر، زیبایی محیط و…
      • خانگی: برای بسیاری از افراد که برای کارهای ساده و نه چندان پیچیده خود نیاز به یک سیستم خانگی هستند، تین کلاینت گزینه بسیاری بهتری نسبت به کیس می‌باشد.

تین کلاینت

پردازنده‌های به کار رفته در تین کلاینت‌ها

بسیاری از افراد هنوز فکر می‌کنند که تین کلاینت‌ها قابلیت ارتقاء ندارند یا خیلی ضعیف هستند، حال برخی از پردازنده‌های به کار رفته در تین کلاینت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانیم بررسی بهتری در این خصوص داشته باشیم:

البته این نکته را باید در نظر بگیریم که اکثر تین کلاینت ها از سری‌های کم مصرف پردازنده‌ها استفاده می‌کنند، مثلا در پردازنده‌های اینتل سری T,U بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پردازنده هایی مناسب برای اموری مانند آفیس و وبگردی:

Intel Celeron N4000 – Intel Celeron J4005 – Intel Celeon J4105

AMD 217GA – AMD 415GA – AMD A6 Pro 8550B

پردازنده هایی مناسب برای پردازش های گرافیکی متوسط و مانیتورینگ حرفه ای:

Intel Core i3-7100T – Intel Core i3-8100B – AMD Ryzen 1505G

پردازنده هایی مناسب برای امور گرافیکی و پردازش‌های سنگین:

AMD Ryzen V1756B – Intel Core i7-8700B – Intel Core i5-7500T

تین کلاینت

انواع برند تین کلاینت

امروزه در کشور ما برندهای گوناگونی از تین کلاینت‌ها موجود است. خرید تین کلاینت در بازار این روزا کار چندان سختی نیست اما انتخاب یک تین کلاینت مرغوب و با کیفیت نیازمند دانش است.

تین کلاینت ها نیز درست مانند کیس ها دارای انواع پردازنده‌ها و مدل های متفاوت با برندهای مختلف هستند. طبیعتا انتخاب تین کلاینت در ابتدا باید متناسب با نوع کاربری و بودجه اختصاص داده شده برای خرید انجام شود. انتخاب برند نیز یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که قطعات بکار رفته در برندهای رده بالا معمولا کیفیت و ساخت بهتری دارد و این باعث افزایش بهره‌وری و طول عمر دستگاه می‌شود. از جمله برندهای معتبر تین کلاینت می‌توان به اچ‌پی، دل، اپل، ایسوس، اینتل و ال‌جی اشاره کرد، که دارای سابقه طولانی و کیفیت ساخت بالای آنها اشاره کرد.

هرچند امروزه برندهای چینی با اسامی مختلف و در بیشتر مواقع با نام‌های به ظاهر ایرانی در بازار دیده می‌شوند که همگی آنها تولیدات رده پایین و بی کیفیت چینی محسوب می‌شوند، که در نگاه اول قیمت مناسبی دارند، ولی قطعات بی کیفیت به کار رفته، و خرابی بیش از ‌حد مخصوصا در قسمت سیستم خنک کنندگی تین کلاینت، باعث شده که تجربه بدی برای مشتریان از خرید تین کلاینت به وجود بیاید.

تین کلاینت اچ پی

 تین کلاینت اچ‌پی (HP)

کمپانی HP تین کلاینت‌های خود را با انواع پردازنده های AMD و Intel عرضه کرده است تا بتواند تمامی نیازهای بازار را پاسخگو باشد. تین کلاینت‌های HP جنس بدنه‌ای متشکل از پلاستیک فشرده و آلومینیوم دارند تا بتوانند تبادل حرارتی قابل قبولی داشته باشند. همچنین هماهنگی سخت افزاری تین کلاینت‌های HP باعث شده تا کارایی این تین کلاینت نسبت به سایر تین کلاینت‌های بازار بیشتر باشد. میتوان گفت که حدودا 90 درصد تین کلاینت‌هایHP  موجود در بازار دارای پورت شبکه گیگابایت هستند، که از این نظر برای کاربران یک مزیت به حساب می‌آید. کیفیت تصویر تین کلاینت‌های HP بسیار بالاست در بسیاری از تین کلاینت‌های این کمپانی کیفیت تصویر به 4K می‌رسد.

اما کمپانی اچ پی دست بردار نیست و تولید تین کلاینت‌های خود را محدود نکرده است و سری قدرتمندتر تین کلاینت‌های خود را با یک پله برتری با نام‌های ProDesk – EliteSlice – EliteDesk ‌به بازار عرضه کرده است. تین کلاینت‌های  فوق از پردازنده‌های قدرتمند سری Core i اینتل و پردازنده‌های قدرتمند Ryzen AMD استفاده می‌کند. این سری از تین کلاینت‌های HP به قدری قدرتمند هستند که میتوان از آنها در مواردی به جای سرور نیز استفاده کرد.

کمپانی اچ پی سعی کرده است تا تمامی کاربری های موجود را با تین کلاینت‌های خود پوشش دهد.

تین کلاینت دل

تین کلاینت دل (DELL)

تین کلاینت‌های دل وایز نیز با پردازنده های Intel , AMD روانه بازار می‌شوند. و کیفیت ساخت قابل قبولی دارند. مدل‌های DELL WYSE 5060 , DELL WYSE 5070 از محصولات پرطرفدار شرکت دل محسوب می‌شوند. هرچند مدل‌های قدرتمندتر دل مربوط به سری OptiPlex Mini می‌شود.

 

تین کلاینت ایسوس (ASUS)

برند تایوانی ایسوس یک برند فوق العاده محبوب و شناخته شده در ایران است، هرچند این برند از نظر کیفیت کمی پایین تر از برندهایی مثل اچ‌پی و یا دل به نظر می‌رسد، اما کیفیت ساخت و قطعات باعث شده تا جای خود را در این بازار باز کند. مدل های ایسوس PN40 و PN60 از جمله محصولات شناخته شده از این شرکت می‌باشد.

تین کلاینت ای جل

 تین کلاینت آی جل (IGEL)

یکی دیگر از کمپانی‌های موجود درزمینۀ تین کلاینت‌ها آی جل(آی ژل) است. کمپانی IGEL یک شرکت پیشرو در زمینه تکنولوژی درایو با طیف وسیعی از محصولات سافت استارتر در جهان است که با تولید محدود تین کلاینت ها نام خود را در کنار شرکت‌های معتبر قرار داده است کمپانی IGEL بیشتر درزمینۀ قطعات کامپیوتر شناخته‌شده است این شرکت در سال 2001 از تقسیم دو شرکت دیگر ایجاد شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

 تین کلاینت سامسونگ (SAMSUNG)

شرکت معتبر سامسونگ که شرکتی شناخته ‌شده در ایران است. به تولید محدود تین کلاینت ها پرداخته است که مورد استقبال مشتریان و مصرف کنندگان قرار نگرفته است.

اینتل یا ای‌ام‌دی (AMD)

یکی از مواردی که همواره بین افراد در انتخاب پردازنده مطرح است، انتخاب بین این دو برند است. شاید بتوان گفت که برای پردازش‌های محاسباتی اینتل بهتر از AMD کار می‌کند و در پردازش‌های گرافیکی این AMD است که برتری محسوسی را دارد. اما در مجموع می‌توان گفت پردازنده‌های AMD در مجموع کم مصرف‌تر و دارای پردازش گرافیکی بهتری نسبت به رقیب دیرینه خود هستند. همین دلیل باعث شده تا اکثر کمپانی‌های بزرگ برای انتخاب پردازنده در تین کلاینت به سوی AMD گام بردارند.

شرکت تکنوکلاینت وارد کننده مستقیم انواع تین کلاینت و زیروکلاینت‌های کمپانی ها معروف HP و Dell در کشور می‌باشد. این شرکت تین کلاینت‌های خود را با گارانتی تعویض چهارده ماهه و گارانتی قیمت به بازار عرضه کرده است.

برای دریافت سایر اطلاعات در خصوص تین کلاینت‌ها و نیز مشاوره رایگان با مشاوران تکنوکلاینت به وبسایت تکنوکلاینت مراجعه نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *