تین کلاینت

سوالات متداول درباره تین کلاینت

سوالات متداول درباره تین کلاینت

همه‌ی ما قبل از خرید هر محصول نیاز به دانش کافی برای انتخاب بهترین گزینه هستیم. در این مقاله از تکنوکلاینت می‌خواهیم به سوالات متداول درباره تین کلاینت پاسخ بدهیم. پس با هم برخی از مهم‌ترین سوالات و جواب‌ها را بررسی می‌کنیم.

سوال اول تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت به معنی کلاینت باهوش است که میتواند بعنوان یک pc کامل عمل کند. تین کلاینت ها جایگزین مناسبی برای کیس و لپ تاپ های قدیمی می‌باشد. کوچک و جمع و جور بودن این دستگاه باعث شده در فضاهای متفاوت مورد استقبال عموم قرار بگیرد.

سوال دوم تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت در چیست؟

شرکت ارائه دهنده پردازنده‌ها در تین کلاینت‌ها متعلق به شرکت INTEL و AMD می‌باشد. ولی در زیروکلاینت علاوه بر این دو شرکت، شرکت لهستانی ترادیشی به صورت تخصصی روی سی پی یو زیروکلاینت ها فعالیت می‌کند. تین کلاینت‌ها دارای سیستم عامل مستقل هستند و تمام پردازش ها در خود سیستم اجرا می‌شود. در صورتی که زیروکلاینت‌ها فاقد سیستم عامل مجزا هستند و کاملا وابسته به سرور عملیات را پردازش و تجزیه تحلیل می‌کنند.

سیستم عامل‌های مایکروسافت و ویندوز و یونیکس و ویندوز در تین کلاینت‌ها قابل نصب و اجراست. در زیروکلاینت‌ها تمام این سیستم عامل‌ها روی سرور قابل نصب می باشد. برای دسترسی باید به سرور متصل شد. در تین کلاینت‌ها رم و هارد قابل ارتقاء هستند. اما در زیروکلاینت‌ها بدلیل اتصال به سرور، نیاز به ارتقاء رم و هارد ندارد.

نکته: تین کلاینت ها قابل تبدیل به زیرو کلاینت هستند. ولی زیرو کلاینت ها به دلیل نداشتن رم و هارد با حجم قابل قبول، قابل تبدیل به تین کلاینت نیستند.

سوال سوم ابعاد تین کلاینت‌ها چقدر است؟

سوال سوم ابعاد تین کلاینت‌ها چقدر است؟

 

تین کلاینت ها همان کیس ها هستند درابعاد کوچکتر! این دستگاه قابل نصب پشت مانیتور، روی دیوار، زیر میز، باکس ضد سرقت و در کنار مانیتور و روی میز هستند.

سوال چهارم آیا خرید تین کلاینت صرفه اقتصادی دارد؟

تین کلاینت ها فاقد هارد دیسک و هر گونه قطعات متحرک هستند. بنابراین تولید تین کلاینت نسبت به رایانه‌های شخصی برای تولید کنندگان ارزان‌تر و ساده‌تر است و برای مصرف کننده نیز ارزان تر می‌شود. وجود فضای خالی کمتر در تین کلاینت نسبت به کیس که خاک گرفتگی احتمالی را کاهش می دهد، مصرف برق کم باعث تولید گرمای کمتر در دستگاه می شود و خطر سوختن قطعات سیستم کاهش می یابد و عمر مفید دستگاه افزایش می یابد.

مورد دیگر این که بخاطر نداشتن هارد دیسک مشکل بدسکتور شدن هارد و پریدن اطلاعات حل می شود. مصرف برق در تین کلاینت ها حدود 45 وات ، بسته به نوع دستگاه متفاوت است. مصرف تین کلاینت مصرف برق را حدود 40 درصد کاهش میدهد و این موضوع در ارگان های دولتی با کاربرهای زیاد موجب کاهش هزینه ها می شود. راحتی در  ارتقاء یافتن تین کلاینت ها سبب شده است که ارگان ها با کاربر های زیاد از این دستگاه ها استقبال کنند چون نیاز به نیروی پشتیبانی ندارند.

سوال چهارم چه کسانی میتوانند از تین کلاینت‌ها استفاده کنند؟

چه کسانی میتوانند از تین کلاینت‌ها استفاده کنند؟

 

هر شخص یا سازمان میتواند بسته به نوع کاربری خود تین کلاینت مناسب را انتخاب کند. کاربری ما میتواند اداری ساده (OFFICE&NET)، نیمه حرفه ای و حرفه ای باشد.تین کلاینت ها از نظر فنی و قابلیت ها و یا از نظر ظاهر و قیمت، تنوع زیادی در بازار دارند.

سوال پنجم آیا تین کلاینت ها قابل ارتقاء هستند؟

اگر در زمان خرید تین کلاینت ها با مشاوره دقیق دستگاه را تهیه کنید و بسته به کاربری و استفاده ای که از دستگاه دارید خرید کنید، دستگاه شما نسبت اداری بودن یا حرفه ای بودن یا نیمه حرفه ای بودن دستگاه قابل ارتقاء می باشد.

سوال ششم چرا تین کلاینت‌ها فن ندارند؟

عدم داشتن فن یکی دیگر از سوالات متداول تین کلاینت هاست. از آنجایی که فن‌ها روی سی پی یو دستگاه نصب می شوند، پردازنده های تین کلاینت ها تولید حرارت کمتری دارند و این موضوع بخاطر مصرف پایین برق آنها است.

سوال هفتم آیا قدرت پردازش تین کلاینت با کیس برابری میکند؟

 

آیا قدرت پردازش تین کلاینت با کیس برابری میکند؟

 

همانند کیس ها تین کلاینت ها نیز دارای قدرت و پردازنده های متفاوتی هستند، ولی در مجموع با هزینه و پردازنده ی ثابت بین کیس و تین کلاینت، می توانید کیس قدرتمندتری تهیه کنید.

سوال هشتم چه سازمان‌ها و اداراتی میتوانند از تین کلاینت‌ها استفاده کنند؟

غیر از سازمان‌ها و ارگان‌هایی که نیاز به پردازش قوی دارند مانند فوتوشاپ و اتوکد و کارهای گرافیکی سنگین، مابقی سازمان‌ها می توانند از تین کلاینت استفاده کنند. یکی از راه کارها برای این موضوع استفاده از کیس‌ها برای کارهای گرافیکی و استفاده از تین کلاینت‌ها برای کاربرهای دیگر است که باعث می‌شود از مزایای تین کلاینت نیز بهره‌مند شوید.

سوال نهم تین کلاینت‌ها از چه سیستم عامل‌هایی پشتیبانی می‌کنند؟

تین کلاینت‌ها از چه سیستم عامل‌هایی پشتیبانی می‌کنند؟

 

تین کلاینت ها همانند PC ها قابلیت نصب انواع سیستم عامل های لینوکس، یونیکس و ویندوز را دارد.

سوال دهم آیا تین کلاینت ها سرعت بیشتری نسبت به PC ها دارند؟

بله، استفاده از هارد های پر سرعت SSD با سرعت 600 نسبت به هاردهای دسکت تابی در PC ها با سرعت 60 و علت دیگر هماهنگی بین قطعات تین کلاینت ها و استاندارد بودن این دستگاه ها می باشد.

در بالا سعی کردیم به سوالات متداول درباره تین کلاینت پاسخ بدهیم. اگر همچنان سوالی درباره این محصول دارید در کامنت‌ها از مشاورین ما بپرسید. تکنوکلاینت فروشنده انواع تین کلاینت و زیروکلاینت با تضمین بهترین قیمت در ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *