مینی کامپیوتر و مینی کیس

قبل از خرید مینی کیس بخوانید!

خرید مینی کیس

اگر به دنبال خرید یک رایانه رومیزی جدید هستید، منطقی است که بیشتر به سمت مینی کیس‌ها بروید. جدا از اینکه مینی کیس‌ها جای بسیار کمتری نسبت به کیس‌های بزرگ اشغال می‌کنند، نکات دیگری نیز در مورد آنها وجود دارد. مینی کامپیوتر یا مینی کیس (Mini Case) همان کامپیوتر با ابعادی کوچک‌تر و سبک‌تر است که جایگزین مناسبی برای کامپیوترهای معمولی به شمار می‌آید. این دستگاه هم مانند هر کالای دیگر مزایا و معایبی دارد که نیاز است قبل از خرید به آن‌ها توجه شود. در ادامه‌ این مقاله قصد داریم به نکات مهم و کلیدی قبل از خرید مینی کیس اشاره کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لیست قیمت انواع مینی کیس

اصلاً مینی کیس چیست؟

حتما کامپیوترهای شخصی که با نام دسکتاپ شناخته می‌شوند را دیده‌اید. این دستگاه شامل یک مانیتور، کیس، کی‌بورد و موس است. اصلی‌ترین قسمت این کامپیوترها یعنی کیس ابعاد نسبتاً بزرگی دارد و علاوه بر اشغال فضای کار، جابه‌جایی آن نیز دشوار است. دلیل اصلی اندازه بزرگ کیس‌ها، فراهم سازی فضای لازم برای اسمبل کردن قطعات بر اساس نیاز کاربر است. با توجه‌ به اینکه کیس از ابتدا هیچ قطعه‌ای ندارد، باید فضای کافی داشته باشد تا بتوان قطعات مورد نیاز خود را درون آن قرار داد.

مثلاً کاربر ممکن است بخواهد 3 عدد هارد دیسک را به مادربرد متصل کند یا هم‌زمان از دو DVD-ROM استفاده نماید. کیس‌ها فضای کافی برای استفاده از قطعات مختلف را در اختیار ما می‌گذارند.

می‌توان نتیجه گرفت کیس‌های بزرگ برای استفاده‌های خاص و کاربرهای پرمصرف مناسب هستند. ولی برای استفاده‌های عادی و کاربرانی که نیاز به حذف یا اضافه ‌کردن قطعات ندارند، مینی کیس گزینه‌ مناسب‌تری به نظر می‌آید. انتخاب قطعات مینی کیس شامل کارت گرافیک، مادربرد،CPU  وRAM  تماماً توسط تولیدکننده انجام می‌شود؛ بنابراین طراحی آن به ‌گونه‌ای انجام می‌شود که کمترین فضای خالی بین قطعات وجود داشته باشد.

درون مینی کیس خبری از فضای خالی برای افزودن قطعات نیست و آنها به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. همین امر موجب شده مینی کیس حدود 75 درصد کمتر از یک کیس معمولی فضا اشغال کند.

مینی کیس

انواع مینی کیس‌ها

کیس‌هایی که در ابعاد کوچک ساخته شده‌اند، انواع مختلفی دارند؛ از کیس‌های SFF گرفته تا کیس‌های Mini ITX. اما آنچه شما انتخاب می‌کنید، باید متناسب با نیازتان از آن کیس باشد. در ادامه توضیحاتی در مورد انواع مینی کیس‌ها می‌دهیم.

  • مدل نیمه آماده

این نوع از کامپیوتر کوچک قابل ارتقاء و سفارشی سازی از سوی شخص خریدار مطابق با نیاز و سلیقه او می‌باشد. می‌توان هارد دیسک، حافظه و حتی CPU دستگاه را مطابق با نوع نیاز خود تغییر داد. همچنین می‌توانید از یک کارت گرافیک دیگر نیز روی دستگاهتان استفاده کنید. به طور کلی این مدل از محصولات دارای سخت‌افزارهایی با قابلیت جداسازی و همچنین ارتقاء می‌باشند.

  • مدل کامل

کامپیوترهای کوچک کامل که به آنان فول سیستم نیز گفته می‌شود، همه چیز تمام هستند. این سیستم‌ها اجازه تغییر به کاربران و خریداران خود را نمی‌دهند. این مدل از محصولات با همان خصوصیات سخت‌افزاری که تولید کننده برایشان در نظر گرفته است به بازار عرضه می‌شوند. لذا بایستی جهت جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی خود برای خرید این مدل از دستگاه‌ها نهایت دقت را به خرج دهید.

مینی کیس‌های کامل بیشتر مناسب کسانی هستند که خیلی از دنیای فناوری اطلاع ندارند. بلکه تنها به دنبال خرید دستگاهی هستند که بلافاصله آن را از جعبه خارج کرده و با اتصال به برق و مانیتور خود از آن استفاده نمایند.

مینی کامپیوتر

مزایا و معایب استفاده از مینی کیس‌ها چیست؟

پیش از خرید مینی کیس باید شناخت کافی نسبت به آنها و مدل‌های مختلف‌شان داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در این بخش به مهم‌ترین مزایای Mini PC ها می‌پردازیم.

  1. اشغال فضای کم

مهم‌ترین برتری مینی کیس به کامپیوترهای ساده این است که فضای کمی اشغال می‌کنند. مینی کیس‌ها اندازه‌ای در حدود یک‌ چهارم کیس‌های معمولی دارند. حتی بعضی از مدل‌ها آن‌قدر کوچک هستند که کف دست جا شده و می‌توان آنها را به راحتی به مانیتور وصل کرد!

  1. کاهش مصرف انرژی

مینی کیس‌ها نسبت به کامپیوترهای معمولی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند؛ بنابراین گزینه‌ای مناسب برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به شمار می‌آیند.

  1. سرعت بالای راه‌اندازی

برخلاف کامپیوترهای معمولی که فرایند اسمبل قطعات آن زمانبر است، پس از خرید مینی کیس می‌توان از آن بلافاصله استفاده کرد. فرایند اسمبل قبلاً توسط تولید کننده انجام شده و نیازی به انجام کار دیگری نیست.

  1. سازگاری کامل قطعات به ‌کار رفته

قطعات کامپیوتر توسط شرکت‌های مختلف در سراسر جهان تولید شده و ممکن است همین امر موجب تداخل و ناسازگاری برخی قطعات با یکدیگر شود. با توجه‌ به اینکه اسمبل کردن کیس‌های معمولی توسط افراد عادی صورت می‌گیرد، احتمال بروز اختلال وجود خواهد داشت.

این در حالی است که تولیدکنندگان معتبر مینی کیس به دلیل بهره‌مندی از متخصصین باتجربه، سازگارترین قطعات را برای ساخت آن انتخاب می‌کنند.

  1. صدای بسیار کم

به دلیل کوچک بودن، تولید حرارت کم و هیت سینک، نیازی به تجهیزات تهویه‌ سنگین وجود ندارد. همین امر موجب کاهش صدای حاصل از چرخش فن‌های خنک‌کننده می‌شود.

مینی کیس

نکات مهم خرید مینی کیس‌

  • انتخاب نوع

اولین نکته در خصوص خرید مینی کیس توجه به نوع آن است. می‌توانید بر اساس نیازتان از بین مدل نیمه آماده و آماده مینی کیس‌ها یکی را انتخاب کنید.

  • وزن و اندازه دستگاه

مورد بعدی که باید در انتخاب مینی کیس به آن توجه شود ابعاد و وزن محصول است. فراموش نکنید که کیفیت و ظرفیت قطعات به کار رفته در ساخت یک مینی کیس است که وزن و ابعاد آن را مشخص می‌کند. پس اگر یک گیمر یا کاربر حرفه‌ای هستید، باید به سراغ خرید محصولاتی بروید که بزرگتر و سنگین‌تر از مدل‌های دیگر موجود در بازار هستند.

  • پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی یا همان CPU در سیستم‌های کامل از سوی کمپانی سازنده و در مدل های نیمه آماده از سوی شما می‌تواند دستخوش تغییرات شود. در صورت تمایل به استفاده از دیگر پردازنده‌ها، به سازگاری آن با دیگر قطعات موجود بر روی مادربرد دستگاهتان توجه داشته باشید.

  • گرافیک دستگاه

این مورد نیز بسته به نیمه آماده و یا کامل بودن نوع کامپیوتر کوچک شما، می‌تواند ثابت و یا قابل تغییر باشد. چیزی که باید به آن توجه کنید گرافیکی است که از سوی تولید کننده بر روی سیستم شما نصب شده است. شما نهایتاً بتوانید حتی با خرید مدل‌های نیمه آماده نیز از کارت‌های گرافیک جانبی در کنار آن استفاده کنید. علاقه‌مندان به بازی‌های روز دنیا و کارهای سنگین گرافیکی بایستی به این مورد توجه داشته باشند.

  • رم و هارد دیسک

اگر می‌خواهید سیستم کوچک شما زود به زود هنگ نکند، باید دستگاهی بخرید که با حجم اطلاعات مصرفی شما متناسب باشد. امروزه هم Mini PC های فول سیستم و هم نیمه آماده با ظرفیت‌های مختلف طراحی و به بازار عرضه شده‌اند.

کیس کامپیوتر

سوالات متداول در مورد مینی کیس‌ها

در ادامه به تعدادی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد پاسخ می‌دهیم:

  • قدرت مینی کیس‌ها بیشتر است یا کیس‌های معمولی؟

مینی کیس‌ها از نظر قدرت سخت افزاری با کیس‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارند؛ چرا که پردازنده‌های مینی کیس‌ها دقیقاً همان پردازنده‌هایی هستند که در کیس‌های معمولی استفاده می‌شوند. فقط اندازه برد اصلی سیستم تغییر کرده است، لذا از نظر قدرت هیچ تفاوتی با کیس‌های معمولی ندارند.

  • عمر مینی کیس‌ها چقدر است؟

عمر مینی کیس‌ها همانند عمر کیس‌ها بستگی به شرایط نگهداری آن‌ها دارد؛ اما در شرایط معمولی و با سرویس‌های دوره‌ای می‌توان گفت به هیچ عنوان خراب شدنی نیستند. همچنین در صورت خرابی به دلیل امکان تعویض قطعات به راحتی قابل تعمیر و ارتقا هستند.

  • مینی کیس‌ها مناسب چه کسانی هستند؟

مناسب سازمان‌ها، ادارات و مراکز خصوصی می‌باشند. کاربری مینی کیس‌ها معمولاً اداری می‌باشد.

  • گارانتی مینی کیس‌ها به چه صورت است؟

اگر مینی کیس‌ها به صورت نو خریداری شوند، دارای گارانتی یکساله تکنوکلاینت می‌باشند؛ اما مینی کیس استوک دارای مهلت تست یک هفته‌ای بوده و شرایط بازگشت کالا در صورت خرابی مینی کیس وجود دارد.

مینی کیس

چرا از تکنوکلاینت خرید کنیم؟

در انتها توصیه می‌کنیم در زمان خرید مینی کیس‌ها از فروشگاه معتبر تکنوکلاینت حتماً به تمامی موارد لازم دقت کنید.

تکنوکلاینت با بهره‌گیری از تیم فنی پشتیبانی خبره و به عنوان یک فروشگاه معتبر می‌تواند انواع مینی کیس‌ها را در اختیار شما قرار دهد. پشتیبانی از گارانتی محصولات، پاسخگویی آنی و مشاوره تخصصی در خصوص خرید انواع تجهیزات تحت وب به مشتریان به صورت آنلاین، از دیگر دلایلی است که می‌تواند شما را به خرید از تکنوکلاینت ترغیب نماید. برای خرید مینی کیس کلیک کنید.

لیست قیمت انواع مینی کیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *