تین کلاینت, مینی کامپیوتر و مینی کیس

مینی کامپیوترهای مک

مینی کامپیوترهای مک

مینی کامپیوتر‌ها جایگزین کیس‌های کامپیوتر با مزایا و قابلیت بیشتر نسبت به کیس‌های قدیمی هستند. این مینی کامپیوتر ها دارای مصرف برق پایین‌تری نسبت به کیس‌ها هستند. فضای اشغالی کمتر و به دلیل عدم وجود قطعات مکانیکی طول عمر بالاتری دارند. این مینی کامپیوتر‌ها فن‌لس هستند. یکی از مزیت‌های قابل توجه در مینی کامپیوترها این است که از تنوع بالایی برخوردارند، و با توجه به کاربری که دارید میتواند مینی کامپیوتر مناسب خود را انتخاب کنید. این یک مدیریت هزینه است و شما را از پرداخت هزینه‌های بالا در سازمان باز می‌دارد.

با توجه به مزیت‌های مینی کامپیوترها شرکت اپل هم تصمیم به تولید مک مینی‌های اپل کرده است تا از بازار رقابت با برند‌های معتبر دنیا عقب نماند، و همچنین نیاز آن دسته از کاربران که مینی کامپیوترهایی با سیستم عامل مک دارند را برآورده کند. در این مقاله قصد داریم مینی کامپیوترهای مک را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن یه نگاه اجمالی به تاریخچه کامپیوترهای مک خواهیم پرداخت.

سرگذشت کامپیوترهای سری MAC Apple

سرگذشت کامپیوترهای سری MAC Apple

 

کامپیوترهای مک دارای سرگذشت دیرینه ای هستند و تاثیر زیادی بر پیشرفت کامپیوترهای امروزی دارند. مکینتاش Macintosh ساخت شرکت اپل است که اولین مکینتاش در تاریخ 24 ژانویه 1984 تولید و وارد بازار شد، این مینی کامپیوترهای MAC تاثیر زیادی بر روی کامپیوترها و لپ تاپ های امروزی دارند. اولین کامپیوترهای مک را استیو جابز در 24 ژانویه معرفی کرد. و یکی از قابلیت های این کامپیوترهای مک که خودش نیز باعث فروش ان شد کاربری گرافیکی آن بود.

مک مینی چیست؟

مک مینی چیست؟

 

شاید تابحال نام مک مینی به گوشتان خورده باشد. همانطور که از نامش آشکار است، کوچک و کاربردی بودن این مینی کامپیوترهای مک است. مک مینی‌ها همانند رایانه های شخصی عمل می‌کنند و پس از خریداری آن و با اتصال لوازم جانبی به آن به یک رایانه شخصی تبدیل می شود .شرکت اپل این مینی کامپیوترهای مک را به صورت رومیزی تولید کرده است. یکی از خوبی‌های این مینی کامپیوترها قیمت مقرون به صرفه آن می‌باشد.

مدل های مختلفی از مینی کامپیوتر های مک در بازار موجود هستند، که ما به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم. اپل در آغاز مینی مک ها را با نام BYODKM تولید کرد و آن را برای کاربرهای سنتی که از سیستم عامل های همچون Microsoft Windows و یا Linux ارائه داد.

نسل دوم مک مینی در 2006 ژانویه رونمایی شد و دارای پردازنده Intel Core بوده ودارای اجزای ارتقا یافته همچون اتصلات بی سیم مانند بولوتوث و استاندارد های Wi-Fi بود. نسل سوم مک مینی در سال 2011 معرفی شد، که دارای یک بدنه آلمینیومی ویک درگاه HDMI بود. نسل چهارم مک مینی ها در اکتبر 2018 تغییر رنگ داد وبه بازار عرضه شد و نسل پنج هم که دارای پردازنده های سیلیکونی هستند در نوامبر 2020 معرفی شدند.

مزایای مینی کامپیوترهای مک

 

نکته حائز اهمیت دیگر در طراحی این مینی کامپیوتر های مک که آنها را از دیگر مینی کامپیوترهای موجود در بازار متمایز کرده طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد آن است، یک رایانه شخصی بسیار زیبا با فضای اشغالی کم که لوگوی اپل بر روی ان حک شده پس میتوان در هر محیطی از آن استفاده کرد و طوری طراحی شده است است که با هر محیطی سازگاری دارد. این مینی کامپیوترهای مک با توجه به شکل ظاهری مجللی که دارند توانسته‌اند ضایت طرفداران خود را جلب کنند.

مزایای مینی کامپیوترهای مک

یکی از مزایای مینی کامپیوترهای مک اپل این هست که این مینی کامپیوترها در صورت خرابی بسیار راحت‌تر نسبت به مینی کامپیوترهای ویندوزی تعمیر می‌شوند. زیرا کمپانی تولید کننده آن تمام قطعات را در دسترس دارد، و میتوان به جرعت گفت که هیچ اکوسیستم هم ردیف کمپانی اپل نیست.

مینی کامپیوترهای اپل سرشار از نرم افزار های پیش فرض هستند. که نسبت به مینی کامپیوتر های ویندوزی خیلی کاربردی تر هستند. نکته خیلی مهم دیگر صدای این دستگاه است. این مینی کامپیوترهای مک یک دستگاه عملا بی سرو صداست که صدای فن آن راهرگز نمیتوانید بشنوید. کلام اخر اگر لوازم جانبی دیگری را دارید، خرید مینی کامپیوترهای مک با بروزترین و جدیدترین سخت‌افزار و نرم افزار بهترین گزینه است.

برخی از مینی کامپیوترهای مک را تصاویر زیر مشاهده می‌کنیم.

برخی از مینی کامپیوترهای مک

 

ما افتخار این را داریم که درخدمت شرکت‌ها، سازمان‌ها و مدارس و مراکزی باشیم که نیاز به سیستم‌های کم حجم و کم هزینه دارند. تکنوکلاینت یکی از بزرگترین واردکننده‌های مینی کامپیوترها (تین کلاینت و انواع زیروکلاینت) از برندهای مطرح دنیاست. کارشناسان و مشاورین ما همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. جهت مشاهده انواع مینی کامپیوتر، کیس آماده، سرورو لوازم جانبی از فروشگاه ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *