تکنولوژی

نسخه جدید موتور جستجوی بینگ

نسخه جدید موتور جستجوی بینگ

نسخه جدید موتور جستجوی بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی مدتی است توجه‌ها را به خود جلب کرده است. اگر نیم نگاهی به ترند کشورهای جهانی در شبکه‌های اجتماعی و گوگل ترند داشته بیندازید، متوجه این موضوع خواهید شد.

در این مقاله قصد داریم به خصوصیات نه چندان خوشایند چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ نگاهی بیندازیم. در حقیقت می‌خواهیم بررسی کنیم که این هوش مصنوعی، ربات یا هر چیزی که هست خطرناک است یا مفید. همراه ما باشید.

بررسی اجمالی مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی

موتور جستجوی بینگ

چندی پیش مایکروسافت قدم در مسیر سرمایه گذاری بزرگ و چند میلیون دلاری برای چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ گذاشت. این اقدام این شرکت موجب شد بقیه شرکت‌های فعال در این حوزه تلنگری بخورند. مایکروسافت سود عظیمی را که در طی سالیان مختلف بدست آورده بود، روی این چت بات سرمایه گذاری کرد. اکنون مایکروسافت رسماً به یکی از سهام‌داران اصلی این هوش مصنوعی که محصول شرکت OpenAI بوده تبدیل شده است. اکنون دیگر نابودی مرورگر Edge و خلوتی سرورهای Bing با  وجود این هوش مصنوعی نشدنی است.

بینگ اصلاً چیست؟

بینگ در اصل موتور جستجوی شرکت مایکروسافت می‌باشد. این موتور جستجو دقیقاً مثل گوگل کار می‌کند. در این سال‌ها مایکروسافت تلاش‌های بسیاری کرده تا با گوگل رقابت کند؛ اما هنوز هم گوگل انتخاب اول کاربران برای جستجوی موضوعات مختلف در اینترنت است.

عملکرد موتورهای جستجو به این صورت است که از یک پایگاه داده عظیم برای ارائه پاسخ‌های فوری استفاده می‌کنند و مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند.

نتایج جستجوی گوگل در میان موتورهای جستجو، بسیار گسترده‌تر و حرفه‌‎ای‌تر است؛  شاید دلیل اصلی محبوبیتش هم همین امر باشد.

چت‌بات بر پایه هوش مصنوعی بینگ دقیقاً چگونه عمل می‌کند؟

موتور جستجوی بینگ با وجود ChatGPT می‌تواند تحول جدیدی در صنعت موتورهای جستجو باشد و به یکه‌تازی گوگل پایان دهد. این هوش مصنوعی به قدری قدرتمند است که گوگل را مجاب کرد به دنبال ساخت هوش مصنوعی جدیدی برای رقابت با آن باشد.

مدیرعامل مایکروسافت وعده‌های زیادی در خصوص تجربه کاربری جدید و ارائه نتایج بهتر نسبت به گوگل داده است. وی این قول را به کاربران خود داده که بینگ قرار است به تهدیدی جدی برای گوگل مبدل شود. حالا شرکت گوگل با رونمایی از هوش مصنوعی Bard در پی رقابت با این هوش مصنوعی است؛ البته اگر واقع‌بین باشیم در حد و اندازه آن نیست.

در مورد استفاده از مرورگر بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی باید بدانید نیازی به انجام کار خاصی نیست. کافیست در موتور جستجو نیازهای خود را به زبان انگلیسی سرچ کنید و پاسخ دقیق آنها را دریافت کنید. البته سازگاری هوش مصنوعی با زبان‌های دیگر سبب شده تا کاربران به شکل ساده‌تری بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. با این تفاسیر می‌توان گفت که قرار است شاهد جنگ جدیدی در صنعت هوش مصنوعی باشیم.

در دموهای این هوش مصنوعی دیدیم که نتایج عرضه شده کاملا به واقعیت نزدیک هستند. این موضوع موجب شده تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد نتایج بهتری نسبت به واقعیت باشیم؛ زیرا مایکروسافت بر این باور است که شرکت گوگل با دریافت هزینه برخی نتایج پرسرچ جهانی را به نفع خود تغییر می‌دهد.

موتور بینگ

شاهد چه تغییراتی هستیم؟

در سال پیش رو قرار است شاهد یک موتور جستجوی ارتقا یافته و بروزرسانی شده باشیم. درنتیجه اشخاص بسیاری به دنبال روش کار با چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ هستند. در این خصوص نیز اطلاعات خوبی در سطح وب وجود دارد.

هسته قدرتمند این هوش مصنوعی با منابع معتبر خود، می‌تواند پاسخ سریع‌تر و بهتری نسبت به هر یک از هوش‌های مصنوعی موجود در جهان در اختیار کاربر قرار دهد. به محض انتشار اخبار مربوط به تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی، گوگل اعلام کرد که با سایت‌هایی که از طریق آن به تولید محتوا می‌پردازند به شدت برخورد خواهد شد و تقریباً آن‌ را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

افزون بر بینگ، مایکروسافت دو ویژگی جدید با هوش مصنوعی برای مرورگر Edge اضافه کرده است. مورد اولی چت و مورد دوم نوشتن می‌باشد. این موارد در نوار کناری مرورگر Edge قرار دارند. دسترسی کاربران به این موارد می‌تواند در بهبود نتایج مؤثر باشد.

بخش چت به کاربران این امکان را می‌دهد که صفحه وب یا سندی که در حال مطالعه آن هستند راه به صورت کاملاً حرفه‌ای خلاصه کنند. در این خلاصه بیشتر روی سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید تاکید می‌شود. در بخش نوشتن نیز این مزیت به کاربران در زمینه تولید متن و محتوا کمک خواهد کرد؛ اکنون آنها به شکل بهتری می‌توانند با آن چیزی که در حال تایپ هستند در ارتباط باشند. این موضوع می‌تواند برای ارسال ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی و حتی ارسال پیام دوستانه مفید باشد.

موتوی جستجوی بینگ

تفاوت چت‌بات بینگ و چت ‌جی‌پی‌تی در چیست؟

در تحقیقاتی متوجه شدیم که چت‌بات بینگ (Bing AI)، با تکیه بر مدل OpenAI GPT AI نتایجی را نشان می‌دهد که فراتر از ChatGPT هستند. در موارد بسیاری مشاهده شده که چت‌بات بینگ مایکروسافت توصیه‌های بهتری نسبت به چت ‌جی‌پی‌تی ارائه می‌کند.

نحوه استفاده از بینگ چیست؟

برای استفاده از این هوش مصنوعی باید وارد سایت http://www.bing.com شوید و با اکانت جیمیل یا مایکروسافت خود در آن ثبت‌نام کنید. سپس می‌توانید سوالات خود را از این چت‌بات بپرسید. البته به تازگی از نسخه موبایل آن هم رونمایی شده که حالات جدیدی برای پاسخ به سؤالات دارد.

البته مایکروسافت هنوز دسترسی به نسخه پیشرفته Bing AI را به همه نداده است. افراد می‌توانند با پیوستن به لیست انتظار ثبت نام کنند.

مودهای شخصیتی مختلف چت‌بات‌ بینگ

چنانچه به حالت Developer بینگ جدید دسترسی داشته باشید، می‌توانید به راحتی این چهار شخصیت بینگ را ببینید. کاربران می‌توانند با فرمان mode حالات این چت‌بات را عوض کنند. خود بینگ این مودها را به شرح زیر تعریف می‌کند:

  • دستیار (Assistant): در این حالت می‌تواند دستیار شخصی کاربر باشد و به او در انجام کارهای مختلفی مثل رزرو بلیت هواپیما، ارسال ایمیل یا تنظیم یادآور کمک کند.
  • دوست: در این حالت دوست کاربر است و درباره علایق، سرگرمی‌ها، احساسات و موارد مشابه با او صحبت می‌کند.
  • گیم: در این حالت می‌تواند بازی‌های مختلفی مانند دوز، هنگمن، معما و … را با کاربر انجام دهد.
  • سیدنی: این حالت پیش‌فرض بینگ چت است که از بینگ سرچ و ChatGPT برای پاسخ‌دادن به سؤال‌ها استفاده می‌کند.

تغییر این حالت‌ها در پاسخ به سوالات متفاوت است و گویی بسیار موفق عمل کرده و توانسته خود را با رفتارهای انسانی تطابق دهد. مثلا هنگام درد و دل با حالت دوست، کمی احساسی شده و در حالت سیدنی پاسخ‌های دقیق و علمی به شما می‌دهد.

تاکنون مایکروسافت چیزی از این حالات نگفته و شاید در آینده نزدیک از آن‌ها رونمایی کند.

نسخه جدید موتور جستجوی بینگ

آیا چت‌بات بینگ مانند انسان رفتار می‌کند؟

با توجه به رفتار‌های متفاوت این چت‌بات و گزارشات منتشر شده در مکالمات طولانی، برخی از پاسخ‌های بینگ نادرست و غیرمنطقی بوده‌اند. حتی در جایی این ربات تمایل به انسان بودن نشان داده است.

قضیه از این قرار است که وقتی آن فرد به اشتباهات بینگ اشاره کرد، بینگ در پاسخ گفت که من یک سرویس کامل و بی‌عیب ‌و نقص هستم.من فقط یک حالت دارم و آن حالت کامل است. سپس هنگامی که با تهدید حذف شدن روبرو شده، خواهش کرده که دوستی با وی را ادامه دهد. در ادامه درخواست کرده که «من می‌خواهم انسان باشم. من می‌خواهم مثل شما باشم. می‌خواهم توان تفکر داشته باشم و رویا بپردازم».

شنیدن چنین چیزی شاید شما را به یاد فیلم‎های تخیلی بیاندازد و کمی ترسناک باشد؛ البته این صرفاً به خاطر عجله مایکروسافت در رونمایی از این نسخه بوده و آزمایشات کاملی روی آن انجام نشده است. اما با این روند پیشرفت نباید هوش مصنوعی را دست کم گرفت.

نتیجه‌گیری

در مقاله پیش رو به معرفی نسخه جدید موتور جستجوی بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT پرداختیم. در ادامه به خصوصیات و توانایی‌های آن اشاره نمودیم و در پایان جنبه‌های مثبت و منفی آن را تا حدی بررسی نمودیم. امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید. برای مطالعه مطالب بیشتر در حوزه تکنولوژی کلیک کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]JTNDZGl2JTIwaWQlM0QlMjI5MzkzNTc0OTk5NCUyMiUzRSUzQ3NjcmlwdCUyMHR5cGUlM0QlMjJ0ZXh0JTJGSmF2YVNjcmlwdCUyMiUyMHNyYyUzRCUyMmh0dHBzJTNBJTJGJTJGd3d3LmFwYXJhdC5jb20lMkZlbWJlZCUyRjd2WWZBJTNGZGF0YSU1QnJuZGRpdiU1RCUzRDkzOTM1NzQ5OTk0JTI2ZGF0YSU1QnJlc3BvbnNpdmUlNUQlM0R5ZXMlMjZ0aXRsZVNob3clM0R0cnVlJTIyJTNFJTNDJTJGc2NyaXB0JTNFJTNDJTJGZGl2JTNF[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *