تین کلاینت

کاربرد تین کلاینت در مدارس

کاربرد تین کلاینت در مدارس

امروزه هوشمند سازی مدارس یکی از وظایف تعریف‌شده برای مدارس کشور است. مدیران آی تی بر آن شده‌اند تا در پی آن پی سی های خود را با تین کلاینت ها جایگزین کنند. اما چرا جایگزین کردن تین کلاینت ها با کیس کامپیوتر گامی در جهت هوشمند سازی است؟

تین کلاینت ها نسل جدید کامپیوترهای رومیزی هستند. تین کلاینت ها نسبت به نسل های قبلی خود ارتقاء یافته اند.امروزه کمتر کسی پیدا میشود که برای موارد اداری یا بالاتر از تین کلاینت استفاده نکند. تمامی استعلامات سازمان های دولتی و نیمه دولتی به سمت تین کلاینت رفته و کیس های کامپیوتری دیگر برای مصارف اداری منسوخ شده‌اند. در کاربری اداری به دلیل اینکه کاربر استفاده سنگینی از سیستم ندارد و کارهای روزمره مانند آفیس و … را انجام میدهد پس لذا نیازی به استفاده از کیس های گران قیمت و سنگین هم ندارد.

تین کلاینت‌ها برای این مصارف جایگزین کیس ها شده‌اند به همین دلیل گامی در جهت هوشمند سازی است.

اما تین کلاینت چیست و استفاده از تین کلاینت چه مزایای دیگری دارد؟

در این مقاله تین کلاینت را با برتری های آن نسبت به کیس کامپیوتر تعریف میکنیم.

برتری های تین کلاینت نسبت به کامپیوتر در مدارس

1- سرعت بالا

اولین برتری تین کلاینت ها سرعت بالای آنها نسبت به کیس است. در تین کلاینت ها به دلیل استفاده از هاردهای SSD سرعت تبادل اطلاعات به طرز چشمگیری افزایش میابد.در تین کلاینتها سرعت بوت شدن ویندوز به حدود 7 ثانیه میرسد! استفاده از تین کلاینت ها برای پرسنل اداری مدارس میتواند سرعت انجام کارها را افزایش دهدو کاربر منتظر تاخیر زمان پاسخ نباشد.

2- صرفه جویی در مصرف برق

استفاده از تین کلاینت ها باعث صرفه جویی در مصرف برق میشود .تین کلاینت ها در حدود 65وات برق مصرف میکنند که در مقابل مصرف برق 300واتی کیس ها بسیار کمتر است. این مقدار شاید چندان به چشم نیاید اما برای استفاده 20 تین کلاینت به جای کیس در مدت زمان مثلا یک سال بسیار قابل ملاحظه می‌باشد.

3- عمر مفید و طولانی تر

تین کلاینت‌ها فاقد هرگونه قطعه مکانیکی در داخل خود بود و عکس کیس‌های قدیمی که هاردهای HDD داشتند، ضربه‌پذیر نیستند.

نداشتن قطعه مکانیکی داخل تین کلاینت‌ها باعث شده تا عمر مفید تین کلاینت‌ها دو برابر کیس های معمولی شود.

4- فضای اشغالی کمتر و ارتقاء پذیزی بالاتر

از نظر ظاهری تین کلاینت ها بسیار کوچک هستند و نیازی به فضای زیاد ندارند.تین کلاینت ها را میتوان حتی به پشت مانیتور متصل کرد.میتوان رم و هارد تین کلاینت ها را افزایش داد در نتیجه تین کلاینت ها ارتقاء پذیر نیز هستند.

در مدارس در اتاق های دبیران میتوان از تین کلاینتها استفاده کرد . حتی از تین کلاینت میتوان در اتاق های کنفرانس نیز استفاده کرد. استفاده از تین کلاینت در اتاق های کنفرانس امروزه بسیار رایج شده است. دلیل استفاده از تین کلاینت ها در اتاقهای کنفرانس کیفیت تصویر بالای تین کلاینتها است.در اتاق های کنفرانسی که هیچ کامپیوتری دیده نمیشود، در آنها از تین کلاینت استفاده شده است . تین کلاینت را میتوان به دلیل کوچک بودن از دید کاربر مخفی نگه داشت.

تین کلاینت ها کاربردهای بسیاری دارند اما کاربرد اصلی آنها در دانشگاه ها و مدارس و ادارات می‌باشد .تین کلاینت ها با مزایایی که دارند از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر از پی سی ها هستند .انتخاب یک تین کلاینت مناسب در بازار کار دشواری نیست .برای راهنمایی و مشاوره در خصوص تین کلاینت ها میتوانید با مشاوران تکنوکلاینت مشورت کنید.

تکنوکلاینت واردکننده تین‌کلاینت‌های برندHP و Dellمی‌باشد. می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان درخصوص تین‌کلاینت با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای دریافت آخرین اخبار تین کلاینت های این شرکت به سایت تکنوکلاینت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *