تین کلاینت

کاربرد تین‌کلاینت در مدارس

کاربرد تین کلاینت در مدارس

امروزه هوشمندسازی مدارس یکی از وظایف تعریف‌شده برای مدارس کشور است. مدیران IT پس از مشاهده عملکرد فوق‌العاده تین‌کلاینت‌ها بر آن شده‌اند تا کیس‌های بزرگ را با تین‌کلاینت جایگزین کنند. اما این جایگزین چه سودی برای مدیران مدارس خواهد داشت؟ آیا استفاده از تین‌کلاینت تنها به نفع پرسنل مدارس بوده و به دانش‌آموزان هیچ منفعتی نخواهد رساند؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی این سوال‌ها را  بیابید. 

تین کلاینت نسل جدید کامپیوترهای رومیزی می‌باشد که در مقایسه با نسل‌های قبلی خود ارتقاء یافته‌است. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که برای کاربردهای اداری  از تین‌کلاینت استفاده نکند. این روزها دیگر استفاده از کیس‌های کامپیوتری برای مصارف اداری منسوخ شده‌ و اکثر سازمان‌های دولتی و نیمه‌دولتی تمایل به استفاده از تین‌کلاینت پیدا کرده‌اند. در کاربری اداری، کاربر استفاده سنگینی از سیستم ندارد و کارهای روزمره مانند آفیس و وب‌گردی و انجام استعلام‌ها را انجام می‌دهد؛ لذا نیازی به صرف بودجه برای خرید کیس‌های گران‌قیمت که جای زیادی را هم اشغال می‌کنند، نیست. به دلیل عدم نیاز تین‌کلاینت و زیروکلاینت به فن، بسیاری از کاربران از آنها راضی بوده‌اند. جایگزینی تین‌کلاینت‌ها با کیس‌ها، گامی بزرگ در جهت هوشمندسازی است. برای خواندن کامل مقاله «چرا به جای کیس، تین‌کلاینت بخریم؟ »، کلیک کنید. اما تین‌کلاینت چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟ در این مقاله تین‌کلاینت‌ها را با کیس‌های کامپیوتر مقایسه کرده و خواهیم دید که تین‌کلاینت بهتر است یا لپ‌تاپ

برتری‌ تین‌کلاینت بر کامپیوتر در مدارس

در مقالات قبلی درباره مزایای تین‌کلاینت صحبت کردیم و کاربران را با کاربردهای آن در مکان‌های مختلف آشنا کردیم. در سلسله مقالات بعدی تصمیم داریم با جزئیات کامل درباره نحوه استفاده تین‌کلاینت در محیط‌های مختلف و اینکه چگونه به ما خدمت‌رسانی خواهد کرد، بپردازیم. به طور قطع، افرادی که برای امور اداری مدارس از کیس‌ها و لپ‌تاپ‌های عادی استفاده می‌کنند، با مشکلات و محدودیت‌هایی که این دستگاه‌ها دارند، آشنا هستند. اگر دستگاهی پیدا شود که این محدودیت‌ها را نداشته‌باشد و فضای کمتری را به خود اختصاص دهد، آیا حاضر به دور انداختن کیس‌های قدیمی خود هستید؟ در ادامه به ویژگی‌های تین‌کلاینت و دلیل برتری آنها بر کیس‌های آماده خواهیم پرداشت. 

تین‌کلاینت در مدارس

  •  سرعت بالا

اولین برتری تین‌کلاینت‌ به کیس، سرعت بالای آنهاست. در تین‌کلاینت‌ها به دلیل استفاده از هاردهای SSD، سرعت تبادل اطلاعات به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد که سرعت بوت شدن ویندوز در تین‌کلاینت‌، به حدود 7 ثانیه می‌رسد! بنابراین استفاده از تین‌کلاینت‌ها برای پرسنل اداری مدارس، می‌تواند سریع‌تر انجام شدن کارها شود. انجام سریع کارها و پردازش‌ها، به نفع پرسنل مدرسه و مراجعان می‌باشد. مراجعان زمان انتظار کمتری را تجربه کرده و پرسنل نیز از سریع‌تر انجام شدن کارها رضایت خواهند داشت. 

  •  صرفه جویی در مصرف برق

استفاده از تین‌کلاینت‌ها در مدارس، باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود . تین‌کلاینت‌ها حدودا 65 وات برق مصرف می‌کنند که در مقایسه با مصرف برق 300 واتی کیس‌ها بسیار کمتر است. این مقدار شاید چندان به چشم نیاید و در نگاه اول بی‌اهمیت به نظر برسد اما در مقیاس‌های بزرگ و استفاده طولانی‌مدت از تین‌کلاینت، خود را نشان خواهد داد. به عنوان مثال، استفاده از بیست عدد تین‌کلاینت به جای کیس در مدت زمان مثلا یک سال، موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف نیرو خواهد شد. 

  •  عمر مفید طولانی‌تر

تین‌کلاینت‌ها فاقد هرگونه قطعه مکانیکی در داخل خود هستند و برخلاف کیس‌های قدیمی که هاردهای HDD داشتند، ضربه‌پذیر نیستند. این مقاومت و استحکام آنها در برابر ضربه‌پذیری یک مزیت برایشان به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، نداشتن قطعه مکانیکی داخل تین‌کلاینت‌ها باعث شده تا عمر مفید آنها دو برابر کیس‌های معمولی باشد. این موضوع به نفع کارفرما و در حقیقت مدیر مدرسه می‌باشد؛ چرا که با پرداخت کمترین هزینه، بیشترین کارآیی را شاهد خواهد بود. 

  • فضای اشغالی کمتر و ارتقاء‌پذیری بالاتر

تین‌کلاینت ها از نظر ظاهری بسیار کوچک هستند و نیازی به فضای زیاد ندارند. در واقع ابعاد تین‌کلاینت به اندازه یک کف دست بوده و در مقایسه با کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها، فضای بسیار کمتری را می‌گیرد. تین‌کلاینت‌ را می‌توان به راحتی به پشت مانیتور متصل کرد. علاوه بر اینها، شما قادر خواهید بود حافظه رم و هارد تین‌کلاینت‌ها را افزایش دهید و می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که تین‌کلاینت‌ها ارتقاءپذیر نیز هستند. استفاده از تین‌کلاینت در محیط کار، جلوه زیبایی به میزکار شما می‌بخشد. 

تین‌کلاینت در مدارس

سخن آخر 

درباره کاربرد تین‌کلاینت در مکان‌های مختلف پیش از این نیز صحبت کرده‌بودیم. آنها کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند اما کاربرد اصلی آنها در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات می‌باشد. تین‌کلاینت‌ها با امکانات بی‌شماری که دارند از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر از کامپیوترهای شخصی هستند. در مدارس و اتاق‌های دبیران نیز می‌توان از تین‌کلاینت‌ها استفاده کرد . حتی از تین‌کلاینت می‌توان در اتاق‌های کنفرانس نیز استفاده کرد. استفاده از تین‌کلاینت در اتاق‌های کنفرانس امروزه بسیار رایج شده‌است. دلیل استفاده از تین‌کلاینت‌ها در اتاق‌های کنفرانس کیفیت تصویر بالای تین کلاینتها می‌باشد. اگر اتاق کنفرانسی دیدید که در آن هیچ کامپیوتری یافت نمی‌شود، مطمئن باشید که در آنها از تین‌کلاینت استفاده شده‌است. تین‌کلاینت را می‌توان به دلیل کوچک بودنش از دید کاربر مخفی نگه داشت.

کمپانی تکنوکلاینت واردکننده تین‌کلاینت‌های برندهای مختلف من‌جمله Intel، HP و Dell می‌باشد. می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان درخصوص خرید تین‌کلاینت با مشاوران ما تماس بگیرید. ما سال‌هاست که در حوزه مجازی‌سازی فعالیت داریم و از به اشتراک‌گذاری تجربیات درخشان خود با مشتریان و علاقه‌مندان تین‌کلاینت و زیروکلاینت، بسیار خرسند خواهیم شد. برای خرید انواع تین‌کلاینت و زیروکلاینت می‌توانید به فروشگاه آنلاین ما مراجعه کرده و مشخصات فنی هر یک را مطالعه بفرمایید. 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *